Milk Mistress by bm-1

Milk Mistress

Artwork Stats

Genre
Medium
Technique
Artwork Stats
Added: Sep 27, 2002
Views: 7556
Likes: 0
Fav'd: 0 times
Comments: 10

Artwork Description

Milk Mistress, 15+ hours in photoshop. All airbrushed, had photo on the side as reference.

Login or register to post comments

Comments

Guest's picture

Hey Nicklas!

First of all, very impressive work you've brought to our sore eyes there. If there's a few things I ought to point out for you to improve upon, it would be your shading which strikes me as a bit too lazily done, with all due respect.

I am truly pleased with your simple and very minimalistic coloring, contrast and brightness control, though.

A personal comment on Epilogue Guest's post:

[i]"hmmm u use photoshop but can u make art that good with out a comp. like can u really paint that pic? not putting u down cuz the work is great but its just sooo many ppl thenk there the best when they can only make good art on comps. but not the old way. can u really paint or just only use photoshop and other cheat programs on comps."[/i]

Do bear in mind that it's got nothing to do with mere tricks nor cheating if an artist can paint and/or draw in freehand or by the means of a digital tool only. It's a simple matter of personal preference. Nothing more, nothing less. There is no such thing as a "cheating" artist, unless of course, said artist directly violates and copies the work of others.

One must realize that the vast majority of all art is being, and has been created, by the use of a particular "tool". In Nicklas Forsberg's case, this tool is Photoshop.

Cheers and good luck, Nicklas!
Bassa

bm-1's picture

I am not a traditional media artist, in the same way. Sure i can paint. But then its with pen and paper, im gonna do some Oil this summer as experiment.

So if i spend 15+ hours painting in photoshop its cheating? how so.. its not like i photomanipulate.. and i dont use photographic textures, i dont use photographs at all..

I use a pen when painting this, a Wacom Intuios 2. A4. Using a computer has its advantages and bad parts. CTRL+Z would be great in real life Smile But i find it much harder to control the pen using the computer. Pen, rubber and paper beats it all..

And when have i said that i am the best? lol.. i think less of myself most of the time.

Sincerely
-bM

Guest's picture

hmmm u use photoshop but can u make art that good with out a comp. like can u really paint that pic? not putting u down cuz the work is great but its just sooo many ppl thenk there the best when they can only make good art on comps. but not the old way. can u really paint or just only use photoshop and other cheat programs on comps.

bm-1's picture

Thank you all for all nice comments on this image. I realy appreciate it. Im gonna do more gothic murders in the future. Stay tuned Smile

Sincerely
-bM

candlelight's picture

I still love this work ! Everytime, and Everywhere.

ddoved's picture

amazing work! loving the face and especially the eyes! beautiful airbrush control and work! Smile

Guest's picture

Wowsers ^_^;

twstdrealty8's picture

nice shiny pleather look. Smile

kyrn's picture

Sexy.

Guest's picture

wow, thats amazinG>_< it kinda reminds me of amelie..

Art at its best.